• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 01.04.15, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Märtsi tegija reklaamiturul oli Äripäev

Suuremate lehtede reklaamiturul oli märtsis turuliider küll Postimees, kuid suurim tõusja oli Äripäev, mille reklaamimaht kasvas aastaga kolmandiku võrra, kirjutab meediaanalüütik Toomas Leito.
Äripäev
  • Äripäev Foto: Raul Mee
"Võiks isegi öelda, et märtsi tegija oli Äripäev. Väärib märkimist seegi, et leht tegi head tulemused nii veebi- kui ka printreklaamis," kirjeldab Leito oma reklaamikommentaaris.
Leito sõnul oli märts üllatavalt võimas reklaamikuu. "Kui eelmisel kuul vedasid lehtede reklaamiturgu valimised, siis nüüd panid asjad paika edukas veebireklaami tulem ja müügimeeskondade aktiivne, et mitte öelda agressiivne müügitöö," märgib ta.
Võrreldes 2014. a. märtsiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 142 külge ehk 16%, moodustades 1012 külge.
Käive suurenes 146 000 eurot ehk 12%, moodustades 1,4 miljonit eurot. Lehtede veebireklaamikäive suurenes 29%. Veebireklaamifirmade Delfi, Neti, SmartAD ja Adnet käive kasvas 14%. Delfi käive oli üle poole miljoni euro, suutes jälle üllatada supertulemusega, märgib Leito. Maalehe käive suurenes 6%.
Tähtsamates segmentides oli oluline kasv ehitusreklaamis (mullusega võrreldes +70%), sisustusreklaamis (+50%) ja reisireklaamis (+64%). Ootamatult tegi vähikiku autoreklaam (-13%).
Mullusega võrreldes jäi reklaamimaht samale tasemele Õhtulehes, teistes lehtedes suurenes: Äripäev +38%, Eesti Päevaleht +35%, Eesti Ekspress +5% ja Postimees +3%.
Reklaamikäive oli Postimehes 590 000 eurot (mullusega võrreldes +5%), Äripäevas 320 000 eurot (+30%), Õhtulehes 195 000 (+8%), Eesti Ekspressis 138 000 (+5%) ja Eesti Päevalehes 130 000 (+18%).
Paberkandjal olid käibed Postimehes 345 000 eurot (mullusega võrreldes -5%), Äripäeval 182 000 (+14%), Eesti Ekspressis 138 000 (+5%), Eesti Päevaleht 130 000 (+18%), Õhtuleht 120 000 (0%).
Võrreldes eelmise aasta kolme kuuga suurenes reklaamimaht 205 külge ehk +9%, moodustades 2480 külge. Käive suurenes 365 000 eurot ehk +11%, moodustades 3,6 milj. eurot.
Reklaamimaht vähenes Eesti Ekspressis -4%, teistes lehtedes suurenes: Eesti Päevaleht +39%, Äripäev +9%, Õhtuleht +4% ja Postimees +4%.
Käibed: Postimees 1,6 miljonit eurot (mullusega võrreldes +9%), Äripäev 0,8 miljonit (+18%), Õhtuleht 0,5 mln (+9%), Eesti Ekspress 0,4 mln (0%), Eesti Päevaleht 0,3 miljonit (+27%).
Aprilli prognoos on Leito hinnangul tagasihoidlik, kui tuleb väike pluss, on hästi läinud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele